کانون هم اندیشی

هم اندیشی راجع به عشق و ازدواج و زندگی

کانون هم اندیشی

هم اندیشی راجع به عشق و ازدواج و زندگی

چگونه خود را بشناسیم...تا یک ازدواج موفق داشته باشیم؟

صبور بودن و عجله نکردن چرا که ازدواج الزامات و اهدافی دارد که آنها را باید کم کم شناخت که به نظر من با بالا رفتن سن این شناختها بیشتر میشه .رو راست بودن با خود که دوستان به آن اشاره کردند.اولویت بندی کردن موارد مهم هم ضروری است چون از برخی چیزها میتوان گذشت ولی آن مورد باید یک امر فرعی باشه برای ما نه اصل. 

منبع:نظر مدیر وبلاگ و اعضای سایت کلوب 

http://www.cloob.com/answer/question/show/questionid/195385

فکر میکنید چرا نیاز به همسان گزینی در آدمها وجود داره؟

دو چرخ دنده را در نظر بگیرید این دو باید شباهتهایی از نظر ظاهر و خصوصیات و دندانه ها باهم داشته باشند تا گردش خوبی داشته باشند روح دو انسان هم باید هم سنخ هم باشه تا رابطه ای روان و سیال بینشان شکل بگیره و اهداف ازدواج محقق بشه. 

منبع: کتاب جریان هدایت الهی

دیگه نمیدونم باید چکار کنم....

من فوق لیسانس هستم و شاغل، تو دانشگاه هم هفته ای 2 ساعت تدریس دارم. رفتارم با همه مهربون هست و گذشته بدی هم ندارم. دختر معتقدی هستم و زیبایی هم در حدی که خدا دوست داشته بهم داده، در مجموع شرایط خوبی دارم ولی نمیدونم چرا بازم اصلا خواستگار ندارم.

-----------------------------------------------------

شاید شما این اواخر که شاغل شدید روابط اجتماعی بیشتری پیدا کرده اید.
به هر حال خانمها چالش بیشتری برای ازدواج نسبت به آقایان دارند چون اگر پیشنهاد دهنده باشند فکرهایی در مورد آنها میشود.
پیشنهاد من با توجه به شناختی که از خانمها دارم و اینکه خانمها بیشتر ایده الگرا هستند اینه که به روابط اجتماعی خود همینطور ادامه دهید و در این روابط از خلقیات و روحیات خود هم صادقانه و البته غیر مستقیم در میان صحبتها بگویید و در کنار ان در مورد فلسفه ازدواج و ازدواج موفق تحقیق کنید.
ازدواج فضایی است که دو انسان با وجود تفاوتها و سلیقه ها احساس آرامش و یکی بودن در کنار هم میکنند و رشد میکنند و جایی است برای درک زیباییها و خلق لحظات ناب.

از طرفی شما وقتی اهداف ازدواج را بدانید و در ذهنتان داشته باشید دیگه خود ازدواج و فرد مود نظر در اولویت های بعدی هستند.

منبع:نظر مدیر وبلاگ و اعضای سایت کلوب:

http://www.cloob.com/answer/question/show/questionid/181211

عشق بهتره یادوست داشتن؟

اگر نخواهیم با الفاظ بازی کنیم میشه گفت دوست داشتن چیزی معمولی تر است کسی که با افکار و روحیاتمان جور باشد دوست داریم ولی عشق همیشه با حس تعهد به یک نفر و زیبایی که در رابطه وجود دارد همراه است . روحانی است انسان را به ماورا میبرد و رشد میدهد.

منبع:نظر مدیر وبلاگ

آیا زتدگی انسان به معنای رفع نیازهای اوست یا...؟با دلیل بگید

انسان در زندگی نیازهایی دارد ولی هدف زندگی او بر مبنای این نیازها نیست ولی بهتر است به این نیازها در حد معقولی پاسخ داده شود. انسان باید بداند برخی چیزها وسیله هستن نه حتما نیاز.مثلا ازدواج یک نیاز نیست یک وسیله خوب است برای رشد که در کنار آن نیاز جنسی و عاطفی هم رفع میشود.

در کل انسان باید در این جهان رابطه خود را با خالق ایجاد و مستحکم کندو دنبال درک واقعیت ها باشد.چون واقعیتهای عمیق زیادی در جهان هست و ما از آنها بیخبریم.

منبع:نظر مدیر وبلاگ

چرا انسان ها به محبت نیاز دارند؟

در طبیعت انسان است و درک کردن چیزی فراتر از محبت است .

محبت و عشق دادن چیزی یک طرفه نیست هر چقدر محبت کنی و عشق بدهی همانقدر دریافت میکنی ولی اگر عشق بدهی بی انتظار چیزی را هم از دست نداده ای بلکه ناشی از ظرفیت درونی توست.

منبع:نظر مدیر وبلاگ

آیا تا به حال دلتنگ شده اید ؟ دلتنگی به چه معناست ؟

دلتنگی حالت خاصی است از عشق و از خود فرا رفتن و صدا زدن کسی در درون خود با عمق وجود. اگر از روی بلوغ باشد و همراه با احساس خوب و زیباست .به هر حال تمرینی برای عشق است که زیاده آن هم خوب نیست یعنی طرف مقابل را ممکن است اذیت کند.

این حالت در خانمها بیشتر است ولی در مردان هم هست و نشانی از بلوغ احساسی وسلامت فرده به نظر من.چون هر کسی دلتنگ نمیشه.

منبع:نظر مدیر وبلاگ و اعضای سایت کلوب

http://www.cloob.com/answer/question/show/questionid/185602

یه زن:با آدمای بی تفاوت چه طور باید رفتار کرد ؟

بی تفاوتی با خود بودن و با خود خشنود بودن فرق دارد و این دو را باید از هم جدا کرد. نمیتوان انتظار داشت همه مثل خودمان رفتار کنند.

یک وقتی هم هست که کلا یک فردی رابطه مند نیست و اصولا دنیای یک زن را درک نمیکند.آنوقت باید در این رابطه بازنگری کرد.

منبع:نظر مدیر وبلاگ

http://www.cloob.com/answer/question/show/questionid/187823

زنان با تحصیلات بالا برای گزینش همسر مشکل دارند ؟

دوست عزیز در مورد سوال شما باید عرض کنم با توجه به محیط دانشگاهی وافزایش سطح اگاهی افراد در آن محیط و گرایشها و سلایق مختلف افراد که توام با رشد وبلوغ و تکامل فیزیکی وعقلی دانشجویان است دید افراد بخصوص خانمها نسبت به مقوله ازدواج وسیعتر میگردد بنابراین از احساس خود که در سنین نوجوانی وجوانی فوران نموده کمتر استفاده وبیشتر از تجربیات وعقل خود استفاده مینمایند ضمن اینکه در مورد خانومها که مدرک تحصیلی خود وبالطبع ان دارای شغل مناسبی میشوند احساس استقلال مادی و توانایی علمی خود را پوئن بزرگی قلمداد مینمایند لذا برای انتخاب همسر آینده خود وسواس بیشتری اعمال مینمایند اما با گذشت زمان دچار استرس و گاها نگرانی از اینده موجب میشود غریب به اکثریت انها شرایط خود را ملا یمتر نمایند این مطلب را هم اضافه نمایم که خانواده و محیط فرهنگی وزندگی انها در نحوه تصمیم گیری خانمهای تحصییل کرده بسیار نقش آفرین است. 

منبع:نظر عضو سایت کلوب

چرا همیشه مردها باید برن خواستگاری خانمها؟

جدای از تفسیرهای دوستان واقعیت این هست که چه بد یا چه خوب این تو ذات ما خانمها هست که "خوانده" باشیم.در کل ما خانمها شروع کننده خوبی نیستیم و زمانی قدرتمند میشیم که بدونیم کسی به ما علاقه دارد،این رو به حساب بد یا خوب بودن یک فرهنگ نذاریم.در کل"عشق" از سوی هر جنسی اعلام بشه اتفاق خوشایندی هست و باید 6 دانگ حواس را برای پرورشش جمع کرد! 

منبع:نظر عضو و اعضای سایت کلوب 

http://www.cloob.com/answer/question/show/questionid/194682

کدامین عشق واقعی است؟

عشق واقعی ، عشقیه که طرفت برای تو دل و جونشو بذاره و تو هم نخوای از این موقعیت سوء استفاده کنی .
عشق واقعی ، عشقیه که احترام گذاشتن به همدیگه رو دوطرف فراموش نکنن ( چه به خودشون چه به خانواده هاشون )
جلوی دیگران به هم بی احترامی نکنن و توی تنهایی بهم احترام بذارن . 

منبع:نظر عضو سایت کلوب 

http://www.cloob.com/answer/question/show/questionid/194639

عشق واقعی را چگونه باید شناخت؟

عوامل زیادی به نظر من دخیل است خواست دو طرف رسیدن به سنی از نظر پختگی و یاری خداوند بطوری که انسان فکر می کنه اینجا شاید شانس هم دخیل باشه. به هر حال اینکه دو انسان که خیلی از نظر روحیات با هم نزدیک باشند مقابل هم قرار بگیرند میشه گفت کم پیش میاد پس اینجا هنر رابطه اهمیت پیدا میکنه .اینکه هر کدام در درک دیگری تلاش کنه و خود را بتونه جای دیگری بگذاره و دنیا را از پنجره نگاه او ببینه. 

منبع:نظر مدیر وبلاگ 

http://www.cloob.com/answer/question/show/questionid/194539

دوستی برای همیشه

 برای اینکه بخوای برای همیشه با کسی که خیلی دوسش داری، بمونی و ازت دلخور نشه، باید چه کارهایی انجام داد؟
----------------------------------------------------- 

در ارتباط با جنس مخالف که فکر میکنم منظور شما هست اگر واقع بین باشیم و همینطور خانمی با روحیات و معیارهای ما در مسیرمان قرار بگیره غیر از توانایی ارتباط خوب و کلا درک خوب یک زن و نیز تقویت صفات خوب انسانی در خود که هر دختری طالب آن است باید گفت یک دختر جدای از همه اینها داشتن اهداف خوبی در رابطه مثل ازدواج را طالب است چون او را از همه جهات راضی میکنه و ابنکه تعهدات لازم هم در ازدواج وجود داره.
پس یه دختر بدون دادن تعهد خوب حالا هر چقدر هم در مواردی که گفت تلاش کنی برای همیشه باهات نمیمونه یا رابطه او در حد ارتباط ساده انسانی یا نهایتا تمجید و قدر شناسی خواهد بود. 

منبع:نظر مدیر وبلاگ

چرا باید محل زندگی را در ازدواج مرد انتخاب کند؟

عزیزم توی عقدنامه اگر قسمت ( انتخاب محل زندگی ) به زن واگذار بشه اون موقع پسر باید توی شهری زندگی کنه که زنش میخواد.

اگر هم با پدر مادرت تو یه شهر باشی که مشکلی نیس . ممکنه راهت دور باشه اما خب مهم اینه توی یه شهر باشین. یادت باشه ازدواج یعنی مستقل شدن . اگر هنوز خیلی وابسته ای بهتره اصلا ازدواج نکنی چون سخت میشه برات . 

منبع:نظر اعضای سایت کلوب 

http://www.cloob.com/answer/question/show/questionid/193907

به نظر شما ازدواج های دانشجویی ازدواج های موفقی است؟

ازدواجهای دانشجویی بدنیست در صورتی که آگاهانه باشه.اگرم پسرشغل مناسبی نداره میتونن اون مدت با هم محرم شن تا بعداز تموم شدن درسشون.هرچی باشه ازدواج دانشجویی بهتراز دوستی دانشجوییه. 

منبع:نظر اعضای کلوب 

http://www.cloob.com/answer/question/show/questionid/191858

به عشق یا حتی ازدواج موفق چقدر باید بها داد؟

عشق و یا ازدواج موفق ارزشهای وسیله ای دارند و خودشان هدف نیستند .البته ازدواج یک تعهد سنگین است و باید برای سلامت روان و یک رابطه درآن دقت کافی شود.
اینگونه نیست که اگر ازدواجی هم موفق نبود فرد احساس شکست در کل زندگی کند باید توانایی ها و ابعاد دیگر زندگی خود را تکمیل کند. 

منبع:نظر مدیر وبلاگ و دیگر اعضای کلوب 

http://www.cloob.com/answer/question/show/questionid/183143

بی وفایی

میخوام نظر شما مخصوصا آقایون رو درمورد بیوفایی به همسر و خیانت بدونم
دلیلهاش...اصلا در کل نظرتون رو بگین
خیلی واسم مهمه نظر آقایون
لطفا جواب بدین

---------------------------------------------------

اگر ازدواج درست و صحیح صورت گرفته باشه یعنی با معیارهای درست و شناخت خوب دو طرف از خودشان و نیازهایشان و ایندو مکمل و نیمه هم باشند و نیز در خودسازی و شناخت جنس مخالف تلاش کرده باشند بخصوص مرد در درک دنیای پر از رمز و راز و لطیف زن تلاش کرده باشه قاعدتا بی وفایی پیش نمی یاد بخصوص اگراز نیازهای هم با خبر باشند.

منبع:نظر مدیر وبلاگ و اعضای سایت کلوب

http://www.cloob.com/answer/question/show/questionid/192998

آیا پسرا با دوست دخترشون ازدواج می کنند؟چرا؟

برحسب تجربه کاری اکثر مواقع خیر چون نگاه یک پسر به این نوع روابط عاطفی نیست وهمیشه فکر میکند که دختر قبلا هم با کسی دیگری بوده ضمنا اگر ازدواجی هم صورت بگیرد غالبا با شک وتردید 2طرفه همراه خواهد بود.

منبع: نظر اعضای کلوب

http://www.cloob.com/answer/question/show/questionid/193444

علت و اهداف ازدواج

رشد و رسیدن به ارامش در کنار دیگری , و درک زیباییهایی که به تنهایی میسر نیست و باید زحمت شناخت دیگری به عنوان هم کفو و همراه خود را به خود بدهیم.چون در ازدواج ایجاد رابطه درست مهم است باید هر کدام در شناخت جنس مخالف و دنیای او قبل و بعد از ازدواج تلاش کنند. 

منبع:نظر مدیر وبلاگ

به نظرتون عاشق شدن جوانهاچه دلیلی داره؟

 ایا دلبستگی میتونه یکی ازگزینه های زیرباشه؟
1/توهم
2/دلبستگی مفرط
3/یه احساس پاک که ازفطرت ادمها نشئت میگیره
4/عشق به دلیل ترشح هورمون های بدن انسان ونیازهای جنسی ایجادمیشود

جای تاسف داره که یک متخصص نمیاد تو کلوب و به سوالتی از این دست درست جواب بده. اما من در حد تجربه و مطالعه های خودم میگم:
عشق بین دو انسان با کم کم آشنا شدنشان با هم ایجاد میشه یعنی روح آنها به هم نزدیک میشه که اگر سنخیتهای روحی هم بینشان باشه خوب طبعا خیلی احساس نزدیکی با هم میکنند.تمام آنها که اگاهانه به هم عشق میورزند بخصوص یک مرد و زن برای نزدیکی روحیات و مکمل بودنشان است برای همین از دور بودن با هم می نالند .
عشق یک طرفه هم گاهی خوب است چون انسان می بیند طرف مقابل ارزش یاد کردن و توجه دارد البته تا حدی خوب است یعنی تا وقتی که اگاهانه بوده و باعث صفای روح و رشد شود. 

عشق یک طرفه بهترین دلیل برای توانایی فرد برای فرا رفتن از خود و دور شدن از خودخواهی است. 

منبع:نظر مدیر وبلاگ 

http://www.cloob.com/answer/question/show/questionid/191685

چه سنی ازدواج کنم؟

لازمه ازدواج فراهم بودن بلوغ فکری و احساسی و توانایی برقراری رابطه درست و سازنده با طرف مقابل است و فراهم بودن نسبی شرایط مالی برای گذاران زندگی.
هر کس باید فراهم بودن این شرایط را در خود بسنجد و ببیند مشکلات شخصیتی که مخل یک رابطه است نداشته باشد.
در صورت لزوم از مشاوره مشاوران روانشناسی در این زمینه استفاده کند.
بالا رفتن سن پختگی هایی ایجاد میکند ولی ازدواج نیاز درونی است که با در نظر گرفتن واقعیتها 

 و اهداف مشخص باید انجام شود. 

منبع:نظر مدیر وبلاگ  

http://www.cloob.com/answer/question/show/questionid/169597

این درسته که بیشتر دخترا بخاطر پول ازدواج می کنند؟

این از چیزهایی است که نمیشه تعمیم داد (هر چند واقعیت جامعه پول دوستی را در دخترها زیاد نشون میده)بستگی به نوع تربیت و نوع زندگی در خانوادهاش داره و بلوغ فکری و احساسیش.
اگر در خانواده خودش دچار کمبود ها بوده شاید بخواد که در زندگی مشترک خودش خیلی کمبود نداشته باشه.شاید در خانواده دچار کمبود بوده ولی به خاطر بلوغ فکری کسی را انتخاب میکنه که اگر الان وضعیت مالی خوبی نداره ولی اینده مالیش هم بهبود پیدا میکنه. 

منبع:نظر مدیر وبلاگ و اعضای کلوب 

http://www.cloob.com/answer/question/show/questionid/172402

میخوام بدونم شریط امتحان کردن برای اعتماد چیه ؟

شاید راهایی برای امتحان کردن باشه ولی معمولا مرد اعتماد را باید ایجاد کنه. باید ثابت کنه که از جایگاه سرشار بودن حرف میزنه و عمل میکنه نه نیازها و کمبودها .براش زیبایی یک رابطه و درک طرف مهمتر باشه و خالصانه عشقی را هدیه کنه بی انتظار و توقع .از جذابیتهای ظاهری مسایل جنسی عبور کرده باشه و وارد سرزمین عشق شده باشه. 

منبع:نظر مدیر وبلاگ 

http://www.cloob.com/answer/question/show/questionid/175532

بهترین ازدواج

شاید بتوان گفت بهترین ازدواج ؛ ازدواجی است که در آن طرفین دقیقا یک رویای نهفته داشته ؛  یا لااقل رویا های باطنی مشابهی داشته باشند . در این صورت فرایند ازدواج ؛ احتمالا فرایندی تسهیل کننده و وسیله رسیدن به هدف هم هست .اما اگر ازدواج خود تبدیل به هدف شود و باعث شود بذر رویاهای نهفته دو طرف تا آخر عمر جوانه نزند و همچنان نهفته بماند ؛ نتیجه اش نارضایتی و خسران است. 

منبع: کتاب یک یکی

سرد مزاجی جنسی

 آیا باید این واقعیت را قبول کرد که برخی مردها و زنها ذاتا به قدری گرم مزاج جنسی  هستند  

که به ورطه هرزگی می افتند ؟یعنی با یک زن یا یک مرد راضی نمیشوند؟ 

و آیا باید این واقعیت را قبول کرد که برخی مردها و زنها ذاتا سردند؟ 

هر چه که باشد این واقعیت مسلم است که هیچکدام از این گروه ها واقعیت و اصل رابطه 

جنسی  را نمیدانند ؛ برای همین به ورطه هرزگی می افتند یا سرد میمانند.  

در این میان حالتی هم وجود دارد که برخی زنها هم هستند که رفتارهای عاشقانه را در 

اولویت دارند و روابط جنسی باید به تبع آن باشد. آیا این زنها هم سردند؟ هر کس ممکن  

است نگاهی داشته باشد؛ ولی به نظر من این زنها سرد نیستند ؛فقط باید با دقت 

و ظرافت بیشتری با آنها در رفتارهای جنسی برخورد شود. 

منبع:نظر مدیر وبلاگ

ازدواج

ازدواج جایی است برای تو گفتن ها و خلق لحظه های ناب .ببینید میتوانید خالق لحظه های ناب باشید ؟

چرا خدا عاشقارو از هم جدا میکنه؟

خداوند میخواهد و کلا سنت خداوند این است که دو نیمه به هم برسند چون برکات بسیاری دارد.
از طرفی مفهوم عشق را باید از ازدواج تفکیک کرد. عشق ممکن است خیلی یکطرفه شود ولی همان هم خوب است صفاد هنده و بالا برنده است توانایی انسان است در فرا رفتن از خود. .عشق اصولا در دور و نزدیک شدنها معنی پیدا میکند چون تا از کسی به اندازه افی دور نشوی وجودش را نمیبینی.
به هر حال در نفس خود خیلی زیباست باید شاکر بود که خداوند ظرفیت درک آنرا به ما میدهد.
ازدواج قضیه اش فرق دارد باید اولا دو طرف ببینند چقدر همانند و نیمه هم هستند و از طرفی بعد از رسیدن آیا انقدر ظرفیت درونی خود را بالا برده اند که یکدیگر را ضایع نکنند یا خیر.
در کل عشق و ازدواج موفق خودشان وسیله های خوبی هستند و هدف نیستند. 

منبع: نظر مدیر وبلاگ 

http://www.cloob.com/answer/question/show/questionid/184155

زنان بدون رابطه جنسی هم ارضا می شوند

مردان باید بدانند که خانمها جهت رسیدن به ارگاسم (ارضاء جنسی) معمولا نیاز به 15-10 دقیقه تحریکات کافی دارند و حتی خانم‌ها نیاز ندارند حتما با برقراری رابطه جنسی ارضاء شوند بلکه با تحریکات کافی نیز به ارگاسم می‌رسند. جهت آگاهی بیشتر به یک موضوع مهم اشاره می کنم  
و آن این است که در چرخه یک فعالیت جنسی طبیعی ما یک اصطلاحی به نام "دورة تحریک ناپذیری داریم" این دوره مختص آقایان است و معنی آن این است که مردان پس از ارضاء بلافاصله نمی توانند رابطه زناشوئی مجدد برقرار کنند، این مدت زمانیکه مرد به هیچ وجه تحریک نمی‌شود را دوره تحریک ناپذیری می گویند که مدت زمان آن بسته به سن فرد از چند دقیقه تا چند ساعت و گاها چند روز طول می کشد.»این دوره تحریک ناپذیری در خانمها وجود ندارد و خانمها همینکه به ارگاسم رسیدند مجددا می توانند فعالیت زناشوئی را از صفر شروع کنند، زوجینی که اطلاعات کافی از روابط زناشوئی و فیزیولوژی بدن همدیگر دارند ممکن است در یک بار رابطه زناشوئی، همسر چندین بار، مثلا 3-2 بار با تحریکات کافی به ارگاسم برسد بدون اینکه رابطه زناشوئی اصلی برقرار شده باشد. هدف از توضیح این مطلب این است که انزال زودرس در مرد نمی تواند دلیل عدم ارضاء همسر باشد. متاسفانه امروزه این مسئله در شبکه های ماهواره ای و تبلیغات سوء اینترنتی جهت فروش دارو  
و یا وسایل پزشکی دامن زده می شود و خوانندگان گرامی نبایستی به هیچ وجه در دام این افراد شیاد بیفتند.»  
منبع:یه وبلاگ که آدرسش یادم نیست.

رابطه قبل از ازدواج دختر وپسر خوب است یا بد ؟

باید قبول کرد که داشتن روابط فقط انسانی در این سنین برای دختر و پسر سخت است چون هر کدام آزروها و نیازها و روحیات خاص خود را دارند.
روابط هدفمند برای ازدواج که صادقانه هم باشد به طوری که هیچکدام از طرفین ضرر نکنند به نظر من مشکلی ندارد یعنی برای دختر مشکلی نباشد که مدتی از عمرش را صرف شناخت از یک پس کند که در مجموع ازدواج موفقی داشته باشد. گر این امکان ندارد بهتر است چه زن چه مرد یا روابط عمومی خوبی داشته باشند یا در جوامع مجازی مثل اینجا از جنس مخالف خود شناخت بیشتری کسب کنند. 

منبع :نظر مدیر وبلاگ 

http://www.cloob.com/answer/question/answernew/questionid/192407/atrty/1338577371/avrvy/1964361/key/e3dc504326c281269e2c282936b01d978a73fc80/

حساسیت زیاد به خیانت مرد از کجا ناشی میشه؟

با سلام
این احساس بیشتر از عدم اعتماد به نفس در زن هست و ترس از دست دادن. اینکه خانم نگران این باشد که مبادا همسرش به شخصی دیگر وابستگی پیدا کنه و عشق و محبتش کم بشه.البته تا حد معمول میتونه نرمال باشه ولی وقتی به شک و وسواس تبدیل بشه یعنی بیماری. 

منبع:نظر عضو سایت کلوب 

http://www.cloob.com/answer/question/show/questionid/174239

چرا مردها برای ازدواج از زن گرم مزاج بیشتر خوششان میاد؟

چرا مردها برای ازدواج از زن گرم مزاج بیشتر خوششان میاد؟
آیا چون فقط مثل خودشان است؟

مردها شاید بیشترشون از زنان گرم مزاج خوششون بیاد ولی همشون اینطور نیستند.
مردها هم مثل زنان دو دسته اند گرم مزاج و سرد مزاج که اگه مرد سرد مزاجی با زن گرم مزاجی ازدواج کنه حتما در زندگی دچار مشکل میشن ... امروز مشاوره های قبل از ازدواج بیشتر حول همین موضوع هستش..و اون مردهای که شما دیدید از زنان گرم مزاج خوششون میاد حتما خودشون هم گرم مزاج بودند!!!! 

منبع نظر عضو سایت کلوب 

http://www.cloob.com/answer/question/show/questionid/170325

رویا بین باشیم ولی نه در بند رویاها و آرزوها

برخی رویا را با خواست و آرزو تداخل می دهند و یکی میدانند ؛که به نظر من میتواند اینها باشد 

ولی خوب و سازنده نیست و گاهی هم آزار دهنده است . اگر آدم ببیند به آنها نمی رسد. 

رویا می تواند شامل تلاشی برای درک واقعیت ها باشد .یعنی انسان از رویا مدد می جوید تا 

واقعیت ها را درک کند یا از چیزی که خوب و زیباست طرح و تصوری قبلی داشته باشد. 

رویا می تواند توانایی و قابلیت فرد باشد برای ورود به جهان کس دیگر و درک بهتر او  یا در  

حالت کلی ورود به جهان مردها یا مثلا زنها. و واقعا هم این توانایی ؛ توانایی خوب و مفیدی است. 

به نظر من در این مورد فرد خودش طالب است و میخواهد و خدا هم یاریش میکند. 

بعضی رویا ها حضور و بهانه کسی را میطلبد تا تمام و کمال شود؛مثل رویای عشق و یکی 

شدن با زن یا مردی که دوست داریم یا در خیال خود ساخته ایم. شاید این امکان فراهم  

نشود هیچ وقت . ولی داشتن این رویا همیشه بهتر از نداشتن آن است. چون تو در مسیر  

درک واقعیت قدم برداشته ای و مهم همین است. 

منبع:نظر مدیر وبلاگ

چگونه میتوان از سکس و تفکر سکسی رهایی یافت؟

شاید برخورد کرده باشید با کسانی که عطش سیری ناپذیری به سکس دارند. برای آنها خود  

موضوع سکس و پرداختن به آن مهم است نه شخصی که با آن رابطه برقرار میکنند. شاید 

فقط کمی جذابیت های ظاهری طرف هم برای آنها هم مهم باشد. 

اگر بدانیم که سکس با همه اسرار آمیز بودن و جذابیتش ؛بهانه ای است برای خالی شدن افکار  

از ذهن و قدم گذاشتن در قلمروهای ناشناخته ؛اگر به این شناخت عمیق رسیدیم ؛دیگر بود و  

نبودش ما را اذیت نمیکند و دیگر به یک موضوع مراقبه تبدیل میشود. آن را پله قرار می دهیم  

و فقط با پذیرش و تقدیس آن به عنوان نیرویی که خداوند در زن و مرد قرار داده ؛خود را به وادی 

عشق نزدیک می کنیم.

یه مرد:آدم تا چه انداره میتونه دوست داشتنی باشه؟ ملاکش چیه؟

سلام و درود
به یه نکته باید توجه داشت که ممکن است شما جذابیت های یک مرد را در خود ایجاد کنید .مثل اعتماد و تقویت حس زیبایی شناسی و عشق و کلا شناخت خود را از یک زن بالا ببرید ولی
امکان دارد کسی در مسیر رابطه با شما قرار بگیرد که این ویژ‍گی های مثبت را در شما نبیند و رابطه شما بیشتر یکطرفه بشود.
ولی همیشه تلاش برای درک دنیای یک زن جالب و همراه با رشد خودمان است.
باید توجه داشت که با بالا بردن ظرفیت درونی و بیشتر عشق دادن تا عشق خواستن هیچ موقع ضرر نمیکنیم.چون نتایج آن به خودمان برمیگردد.و طرف مقابل هم احتمال اینکه جذب ما بشود بیشتر میشود. 

منبع:نظر مدیر وبلاگ 

http://www.cloob.com/answer/question/show/questionid/177817

فراموش کردن یک نفر

من با یک پسری دوست بودم که فکرمیکردم اون هم طبق گفته اش منو دوست داره،ولی تازگی ها از برخورد و کارهاش میبینم که اشتباه میکردم
حالا میخوام سعی کنم فراموشش کنم ولی نمیتونم،چطوری باید این کارو بکنم؟خواهش میکنم کمکم کنید.  

راه آن خودشناسی است و درک واقعیتهای جهان و پیرامون .اینکه یک زن خودش و روحیاتش را بشناسد .بداند چرا برخی یک طرفه هم عشق میورزند لابد تا حدی زیبایی هم دارد. 

بداند که عشق یک طرفه برای زن راضی کننده نیست و صرف خوش آمدنش از مردی تضمینی  

برای ایجاد رابطه عمیق و دو طرفه نیست. 

بداند که طبیعت زن و خواست خدا این است که اول مرد خواستار زن باشد بعد رابطه مهر و مودت بینشان شکل گیرد.(این در کتاب آسمانی و شریعت هم به نحوهای مختلف آمده)
دیگر اینکه باید واقع بین هم بود .زن دنبال زیبایی و آرمانهای خودش هست در یک رابطه ولی مرد ممکن است معیارها یا طرز تفکر خاصی نسبت به جنس مخالف داشته باشد یا اصولا وارد وادی عشق نشده باشد.یا ممکن است منطقی تر بوده و نخواهد با احساس و سرنوشت یک دختر بازی کند به دلیل اینکه شرایط ازدواج را ندارد. 

منبع:نظر مدیر وبلاگ 

http://www.cloob.com/answer/main/listcat/catparentid/147/catid/180

ازدواج از طریق نت را با در نظر گرفتن همه شرایط چگونه میبنید؟

 ازدواج از طریق نت را با در نظر گرفتن همه شرایط چگونه میبنید؟
شرایط مثل وضع اقتصادی جوانان و در آمد کم- عدم رضایت از انتخاب خانواده -فضای بد و بی اعتمادی که در فضای نت حاکم شده - نداشتن شناخت کافی جوانان از اهداف ازدواج - عدم رضایتمندی خانمها از خواستگارهایی که تا حالا داشتند.
نحوه استفاده از هر چیز باید درست باشه و نمی شه چیزی رو بخودی خود خوب یا بد دونست. الان سایت های همسر یابی بسیاری هستن که در واقع هدفشون ازدواج جوانهاست. حالا ممکنه که یکی از این سایت ها استفاده درستی بکنه و به نتیجه برسه برخی هم بخوان سوء استفاده کنن. بنظر من با توجه به اینکه توی عصر ارتباطات هستیم استفاده از نت برای همسر یابی می تونه یه گزینه باشه . ولی نباید فراموش کنیم که تحقیق در ابتدای ازدواج از سوی طرفین و حضور درجلسات مشاوره پیش از ازدواج الزامیه حالا فرقی نمی کنه که نیت ازدواج از طریق نت باشه یا از طریق معرفی فرد مورد نظر توسط همسایه ها یا دوستان و آشنایان. 

منبع:نظر کاربران سایت کلوب 

http://www.cloob.com/answer/question/show/questionid/191134

در قانون خانواده آمده ریاست خانواده از خصایص شوهر است

در قانون خانواده آمده ریاست خانواده از خصایص شوهر است را میشه بازتر کنید یعنی حد و مرز آن را توضیح بیشتری بدهید که در روابط زن و مرد هم تکلیف مشخص باشد؟ 

به نظر من اینجا مفهوم رئیس به معنای حامی . مسئول .پشتیبان و کسی که با برنامه ریزی خردمندانه و مدیریت بجا بر نحوه زندگی .خانواده را روز به روز به اهداف اصلی و متعالی نزدیک تر می کند.
منبع:نظر عضو سایت کلوب 

http://www.cloob.com/answer/question/show/questionid/191715

عشق را چگونه معنی می کنید وروابط عاشقانه چه محدودیتهایی دارد؟

 عشق بین دو انسان نزدیکی روح آنهاست که در اثر آشنا شدن بیشتر  و نزدیکی روحیات و دیدگاهها و هنرشان در ایجاد رابطه حاصل میشود به طوری که در نهایت مرزی بین خود احساس نمیکنند. رابطه انسان و انسان است در سایه رابطه شان با خدا .
عشق ورزیدن مقوله دیگری است و هنر هر کسی است و بستگی به روحیه و ذوق هر کس دارد برای همین برخی عشق یک طرفه را هم دوست دارند.
در رابطه زن و مرد بخصوص زن دوست دارد کسی در مسیرش قرار گیرد که او و احساس پاک و زیبایی هایی که میبیند طرف مقابل هم ببیند و خیلی احساس راحتی و یکی شدن با او بکند.
معمولا چنین کسی مرد زندگی او و زوجش باید باشد که تعهدات رسمی هم به او داده باشد وگرنه هیچگاه جسم خود را به او نزدیک نمیکند برای روابط نزدیک عاطفی.
این نظر منه و فکر کنم درسته. 

منبع: نظر مدیر وبلاگ 

http://www.cloob.com/answer/question/show/questionid/191822

تعداد زیاد فرزندان خانواده

تعداد زیاد فرزندان خانواده چه تاثیری در خواستگار یا انتخاب دختر داره؟ یعنی افراد ممکنه آن را به عنوان ملاک انتخاب قرار بدهند؟و چرا؟ 

معمولا همه دوست دارند با کسی وصلت کنند که از خانواده ی کم جمعیتی باشه. زیاد بودن تعداد فرزندان یک خانواده از چند جهت خوب نیست :
1- امکانات اموزشی و تربیتی برای بچه های این خانواده کمتر بوده .
2- معمولا سطح فرهنگی بالای پدر و مادر باعث میشه فرزندان کمتری بخوان ، بنابراین خانواده های پر جمعیت بیشتر وقتها سطح سواد و فرهنگی پایین تری دارند.
3- به علت پر تعداد بودن فرزندان ، عادت های خوبی مثل هدیه دادن و بیرون غذا خوردن و در کل هر کار هزینه بری در این خانواده ها مرسوم نیست معمولا، بنابراین کسی که در این خانواده بزرگ شده بلد نیست و لازم نمی دونه این رسوم و برنامه ها رو پیاده کنه.
4- کسی که خواهران و برادران پر تعداد داره در رفت و آمد و ارتباط با افراد بیشتری هست که این موضوع مطلوب خانم ها نیست.
5- اگر میراثی برای فرزندان موجود باشه ، بین تعداد زیادی نقسیم خواهد شد .
به غیر از مورد آخر که برای من مهم نیست ، باقی موارد تجربه شخصی من در ارتباط با خواستگاری از خانواده پرجمعیت بود که به همین دلایل جواب منفی دادم. 

منبع: نظر دیگران در سایت کلوب 

http://www.cloob.com/answer/question/show/questionid/191697

چرا وفاداری تو رابطه ها این روزا کمرنگ شده؟؟؟

وقتی در روابط اهداف مشخص نیست و فرضا برای گذران وقت و کسب تجربه است نباید انتظار وفاداری داشت وقتی اهداف مشخص شد و با اهدافی مثل ازدواج شکل گرفت باید آگاهانه پیش بروند و بعد از یافتن اشتراکات بین خود و واقعبینی  هر کدام دنیای هم را درک کنند و حس زیبایی شناسی و تعهد را که رضایت خداوند هم در آن است در خود تقویت کنند.بخصوص لازم است مرد در درک زن تلاش بیشتری کند چون یک زن دنیای لطیف و پر رمز و رازی دارد. 

منبع:نظر مدیر وبلاگ 

http://www.cloob.com/answer/question/show/questionid/191346

چطوری همسر خودتون رو پیدا میکنید ؟

پیدا کردن همسر بستگی به معیارهایی داره که شما برای خودت در نظر گرفتی.اگه نجابت و خانواده طرف خیلی برات مهم خانواده خوب بیشتر می تونن بهت کمک کنن.
اگه موقعیت اجتماعی طرف خوب میتونی تو اجتماع و دانشگاه و... پیداش کنی
اگه اخلاق خاصی مد نظر باشه میشه از دوستان یا همسر دوستان کمک گرفت و...
در مورد دختر و پسر هم فرق نمیکنه. در هر صورت باید جایی بود که افراد مورد نظر را میشه اونجاها دید و آشنا شد. 

منبع :سایت کلوب 

آیا عشق قبل ازدواج ، بعد از ازدواج از بین میره؟

ماندگاری عشق بستگی به دو عامل دارد انتخاب درست یعنی دو طرف نیمه و جفت روحی هم باشند که بر اساس آنچه علوم باطنی هم تصدیق میکند این دو همواره هم افزایی می کنند و از بودن با هم خسته نمیشوند چون در هم ریشه دارند.
و دیگر اینکه ظرفیت درونی و حس تعهد هر کدام بالا باشد و هر کدام درک خوبی از دنیای زن و مرد داشته باشند. 

منبع:نظر مدیر وبلاگ

چرا باید با دیگران ارتباط برقرار کنیم(همه لحاظ)؟واقعا چرا؟؟؟

انسان موجودی اجتماعی است و حرکت تکاملی او در جامعه صورت میگیرد.
به قول یکی از بزرگان رابطه انسان و خداوند از رابطه انسان و انسان جدا نیست که به زیبایی مفهوم این موضوع را روشن میکند یعنی من با نگاه و رابطه عمیق با هر انسانی نگاهی هم به خالق همه انسانها میکنم و نگاهی به خودم میکنم یعنی دیگری آینه من میشود.
اهداف دیگری هم هست برای یک خانم که بخواهد با دنیای مردها اشنا شود و با عقایدشان آشنا شود و نیز یک مرد همینطور.
یک هدف دیگر میتواند استفاده از تجربیات دیگران باشد یا آشنایی بیشتر برای یک ازدواج بهتر. 

که البته به دلیل محدیتهای جامعه ما خانمها به جامعه های مجازی برای این منظور بیشتر رجوع میکنند. 

منبع: 

http://www.cloob.com/answer/question/show/questionid/174548

تاکید دین ما به زن برای تبعیت و تمکین جنسی

تاکید دین ما به زن برای تبعیت و تمکین جنسی از مرد ناظر به چه مساله زیست شناختی مرد است؟
درست است که زن و مرد در همه چیز از جمله امور جنسی باید هماهنگ باشند و رعایت حال هم را بکنند ولی از انجا که مرد از لحاظ جسمی معمولا دو یا سه روز یک بار آمادگی رابطه را دارد زن حتی اگر خیلی علاقه به روابط جنسی در فواصل کوتاه ندارد هم بهتر است با مردش همراهی کند که معمولا زنانی که همسرشان را دوست دارند این همراهی را میکنند جدا از اینکه عواقب این همراهی نکردن را دانسته و پیش بینی میکنند. 

منبع:نظر مدیر وبلاگ و نظرات دیگر اینجاست: 

http://www.cloob.com/answer/question/show/questionid/174662

سه ماهه عقدکردیم امابه خانمم علاقه ندارم چکارکنم؟

ازدواج شما ظاهرا سنتی بوده و نه انتخاب خودتان.اکنون که دیر نشده ببینید چه اشتراکاتی با او دارید و هدف ازدواج که یکی شدن و داشتن رابطه ای سیال و روان و رشد و آرامش  است محقق میشود یا نه. یا اصولا خودتان آمادگی درونی برای ازدواج دارید یا نه. 

منبع: نظر مدیر وبلاگ نظرات دیگر در اینجاست: 

http://www.cloob.com/answer/question/show/questionid/185662

چرااقایون دوست ندارن ازخانوم ها نه بشنون بخاطرخواه بودنشونه؟

نمیشه گفت فقط به خاطر خود خواهی است .احتمالا اگر همانندی و نزدیکی هایی از نظر ظاهری و اخلاقی بین خود و خانم میبینند انتظار دلیل منطقی دارند. 

منبع: 

http://www.cloob.com/answer/question/show/questionid/189192

یه پسر خوب چه وی‍ژگی هایی داره؟

از نگاه یک دختر اینگونه جواب میدهیم که: 

بسته به دیدگاه و سلیقه هر کس یا نوع رابطه ممکن است فرق کند.
ولی در حالت کلی یک زن دوست دارد که مرد در جهت خودسازی و درک زیباییها بخصوص درک مفهوم عشق و تعهد تلاش کرده و در جهت رضایت خدا گام بردارد.
مثلا مسله جنسی برای اکثر پسرها جذابیت داره بخصوص در سنین پایین .ولی در همین سنین پایین کسانی هستند که مقوله عشق و تعهد براشون زیباتر میشه بخصوص اگر دختری نزدیک به روحیاتشان در مسیرشان قرار بگیره. 

منبع: نظر مدیر وبلاگ 

http://www.cloob.com/answer/question/show/questionid/189137

فرق عشق و هوس؟

عشق ماندگار است و با تعهدی عمیق به زیبایی که در طرف و کلا در یک رابطه میبینیم همراه است.
عشق میدهد بی درخواست و توقع و از آن طرف اگر گرفت شاکر است و اگر پاسخی ندید چیزی از دست نداده است.
معمولا دو طرفه و سازنده است و آگاهانه.
هوس گذرا و فقط ناشی از جوششی درونی است که با آگاهی
و واقعبینی همراه نیست.دنبال کسب است نه دادن و بخشش. 

منبع: نظر مدیر وبلاگ 

http://www.cloob.com/answer/question/show/questionid/174103

حتما عشق قبل ازدواج لازمه؟یا بعد ازدواج ایجادبشه بهتره؟

عشق یک هدیه از جانب خداوند است که هر کس باید قدرش را بداند چون توانسته از خودش فراتر رود و زیباییهایی را در دیگری ببیند.ولی در ازدواج موارد هم کفو بودن را هم باید در نظر گرفت یعنی عشق فقط کافی نیست و مهارت ارتباطی دو طرف و نزدیکی خانواده و تحصیلات و رفتار اجتماعی که هر دو دارند هم در موفقیت ازدواج دخیل هستند. 

منبع: 

http://www.cloob.com/answer/question/show/questionid/172758

خیانت مرد به زن چگونه رخ میدهد؟

اگر منظورتان وقتی است که ازدواج صورت گرفته:
عدم دقت در انتخاب و شناخت واقعی از خود و نیازهای خود میشه گفت دلیل اصلی است در کنار پرورش ندادن حس تعهد و زیبایی که در حس تعهد وجود دارد و نیز عدم شناخت دنیای لطیف یک زن.

منبع:

http://www.cloob.com/answer/question/show/questionid/179948